O confesiune a medicului-șef #empatie – Cristina Munteanu
Se spune că e important ca lucrurile pe care le spui despre tine să fie aceleași cu lucrurile care se spun despre tine. Așa este definită reputația – sau, cum știm și noi mai bine, cum ești văzut în piață. Experții în comunicare îmi spun că este conectată cu legitimitatea și este defensivă – atunci când ai probleme, reputația intră în joc și îți salvează pielea.
Tocmai despre aceste momente vreau să vă vorbesc astăzi: 90% din timp, treburile merg excelent, dar, din când în când, se întâmplă să mai avem și nemulțumiți. Acest articol este pentru acele momente când citiți un review negativ pe o pagină de Facebook.
În primul rând, relația medic stomatolog – pacient este una foarte sensibilă.
În esență, pacientul ne dă permisiunea să îi invadăm spațiul personal (adică stăm extrem de aproape de dvs.) de aceea, legătura care se creează e una foarte delicată care e bine să fie cultivată cu atenție și respect de ambele părți.
La Cris Smile am țintit să respect cu sfințenie două linii directoare:
- empatia cu pacientul
- raportul corect calitate-preț.
Mi-am căutat întotdeaua medici cu experiență sau deschiși la a se dezvolta, oameni de caracter care să îmi stea alături indiferent de situație.
Acum suntem o echipa în creștere – atât numeric dar și ca spațiu (ne gsiți și în Boisoara 10, la 200 de metri de Maternitatea Giulești) și suntem puși în fața altor provocări. Comunicarea mai intensă, atenția mai ascuțită cu obiectivul de a oferi servicii și soluții care să facă pacientului viată mai ușoară, să îi redea sănătatea și starea de bine.
Ne bucurăm întotdeauna când ni se mulțumește și ne sunt apreciate strădaniile. Deși pe piață serviciilor stomalogice competiția e acerbă și suntem conștienți de fenomenul de migrare, am ales întotdeauana să respectăm standardele – preț corect, informare și empatie, și am evitat compromisurile de orice fel. Am ales să fim foarte sinceri cu pacienții și să le propunem soluțiile confortabile pentru dânșii atât din punct de vedere prsihic, cât și din punct de vedere financiar.
Încercăm să tratăm cu grijă și personalizat fiecare pacient care ne trece pragul. Jumătate din a fi stomatolog înseamnă a fi psiholog.
Relația medic-pacient trebuie să fie de colaborare, de comunicare, de echipă. Ceea ce caracterizează asistența stomatologică în cabinetele dentare este solicitarea relativ mare (17-20 bolnavi în medie pe zi), ceea ce ar putea duce la ușoare fluctuații și probleme de percepție. În general, micile derapaje apar pe fundalul oboselii, neînțelegerii, comunicarea insuficientă. Ne place să explicăm ce urmează să facem, cum se va desfășura tratamentul tocmai pentru a va facilita înțelegerea. Avem cazuri în care paciențîi, de rușine, nu refuză un tratament sau nu ne spun că nu au înțeles iar, la final, când tragem linia, există un sentiment neplăcut de frustrare. Obiectivul nostru este să minimizam tocmai aceste momente și de aceea explicăm pe toate canelele pozibile – față în față, cu vizită la cabinet, telefon, blog, Facebook, proceduri, detalii, tratamente etc.
Pentru că e important să va simțiți tratați corect! Așa suntem noi. Vă aștept cu drag la Cris Smile.