La finalul lunii mai 2018 am început ceea ce îmi doresc să devină un mediu de referință pentru dvs. – canalul de YouTube Doctor Empatie.
Se spune că putem controla doar efortul pe care îl depunem într-o situație, nu și rezultatul. Iar intenția mea este să vă ofer cât de multe informații pot pentru a va facilita o alegere cât mai corectă a stomatologului.
Poate că puțini dintre dvs știu de paradoxul ce caracterizează piața de servicii stomatologice din România. Deși avem un număr ridicat de cabinete, cea mai mare parte a românilor abia dacă se încumetă să treacă pe la consult, stau fără dinți, folosesc, în medie, puțin peste un tub de pastă de dinți pe an și schimbă periuța la doi, trei ani. Abordăm, în continuarea, dentistul cu teamă, cu o frică medievală.
Atunci, unde e problema? Deși ați putea cu ușurință afirmă că prețurile ridicate reprezintă impedimentul major, sunt gata să vă contrazic. Tratamentele nu sunt scumpe dacă avem grijă din timp, de dinți – prevenție, prevenție, prevenție (costă maximum 300 de lei).
Activitățile de prevenție/educație au un rol determinant în asigurarea unei sănătăți orale corespunzătoare a populației și trebuie să vizeze aspecte cum ar fi igiena cavității bucale, accesul la servicii sau efectele adoptării unor comportamente indezirabile (fumat, nutriție deficitară, consum de alcool etc) asupra cavității bucale. Acestea trebuie să se desfășoare periodic și de la vârste fragede astfel încât să se asigure adoptarea unor comportamente dezirabile în rândul populației.
Se conturează în ceea ce privește sănătatea orală conceptul de două Românii, adică o Românie a celor care au un nivel de educație și al veniturilor mai ridicate, și România celor care se află în sărăcie, având resurse foarte limitate sau inexistente, nu au acces la infrastructura de sănătate sau la informații corecte și pe înțelesul fiecăruia legate de igiena orală.
Si în ceea ce privește persoanele care au nivel de educație peste medie problematica sănătății orale este prezentă, deoarece se manifestă așa numitul Sindrom Olivia, în sensul că persoanele educate preferă să folosească și să acorde încredere informației din mediul online, fără a ține cont de părerea specialiștilor.
Un alt aspect de semnalat este acela al lipsei unui calendar prestabilit de vizită la medicul stomatolog, atât pentru adulți, cât, mai ales, pentru copii.
În cazul copiilor situația este îngrijorătoare, lipsa unui program regulat de vizită la stomatolog determinând identificarea problemelor de sănătate orală abia la schimbarea dentiției, cu toate problemele care decurg de aici.
Părinții nu conștientizează importanța unei bune sănătăți orale pentru copii și amână vizitele la stomatolog, iar în sistemul de educație cabinetele stomatologice școlare lipsesc.
Lipsa cabinetelor școlare face imposibilă latura de prevenție și, mai mult decât atât, în aceste condiții informarea corectă a copiilor în ceea ce privește sănătatea orală devine imposibilă.
Așadar, în acest context s-a așezat canalul de You Tube.
- Pentru că tindem să credem mai tare ce spun surse neavizate.
- Pentru cei care au întrebări legate de efectul unor tratament.
- Pentru cei care vor să mă cunoască înainte să ne vedem în cabinet
- Pentru cei care vor să se informeze și vor răspunsuri #peBune.
- Pentru cei care caută un raport corect calitate-preț.
- Pentru cei care apreciza o legătură deschisă cu medicul lor.
- Pentru cei care s-au confruntat cu situațîi neplăcute și acum caută răspunsuri.
- Pentru cei care nu vor să se confrunte cu situațîi neplăcute și de aceea caută răspunsuri.
- Pentru cei care vin în familie la dentist.
- Pentru cei care vin la dentist deși le e teamă.
- Pentru cei care nu vor să vină la dentist pentru că le e teamă.
- Pentru cei care au prichindei și vor să îi vadă zâmbind din suflet.
- Pentru cei prevăzători.
- Pentru cei mai puțin prevăzători.
- Pentru el. Pentru ea.
- Pentru voi.
Pentru că îmi pasă – aceea este motivul canalului de YouTube.
Îmi pasă de dvs, pacienții mei și de felul în care faceți alegerile serviciilor și tratamentelor stomatologice.